måndag 14 maj 2012

Rebecca om att vara ett mönster på en tapet

Tänkvärda ord.
Vi är olika. Vi väljer olika. Olika vägar. Jag respekterar en del vägar men jag har svårt att respektera hur man ibland väljer. Jag vill inte att mitt liv ska vara som ett mönster på en tapet som upprepar sig. Jag vill se ett mönster som förändras. Jag tror inte att livet är förutbestämt, jag tror inte att man väljs in i en tapet och blir ett upprepat mönster. Jag tror man är friare än så. Man väljer själv. Vilken väg, Hur man väljer en väg. Det är egentligen bara att stanna upp vända sig om och undra om - detta är rätt för mig. Vända sig om och se att det finns en väg tillbaka. Det handlar om att viljan, att inse och att våga. Det är väl det svåra. Att våga.

Men vi är Olika. Du är ett mönster i en tapet som upprepas. Det är inte jag. Vi väljer olika vägar på olika sätt. Du sårar. Det gör inte jag. Jag talar om att du sårar. Du lyssnar men du går åt ett annat håll för att inte höra. Det skulle jag aldrig göra. Om du skulle vända dig om, ser du mig. Där skulle du aldrig stå. För att Vi är Olika. 

2 kommentarer:

  1. Emilia din Billy15 maj 2012 kl. 06:03

    Bra skrivet!!! Tur att alla är olika och att du är den underbara person som gör mig och många andra lyckliga:) livegen you !!!

    SvaraRadera