torsdag 17 maj 2012

Rebecca om att hylla nutidens "Old-Hollywood-Star"

En ung och vacker Jessica Lange.
Vacker och ung.
Filmdebuten - " King Kong" år 1976
American Horror Story - nutid. Obeskrivligt skådespeleri- insats. Magiskt!

Hej och välkommen!
Jag har hittat en person jag vill hylla. Det är Jessica Lange. Jag hade inte alls hört talas om henne innan
jag började kolla på serien "American Horror Story". Vilken skådespelare, vilken perfektion - minsta rörelse och ansiktsuttryck. Magiskt. Min tanke var då- "Men denna kvinna kan ju inte bara ha spelat i en serie, inte en sån bara skådespelare. Nej så var det inte. Hennes filmdebut var "King Kong" från1976 (inte den svart-vita från 1933 och de är inte kvinnan som bara fick rollen för att hon kunde skrika). Hon har mycket på sitt Cv den där kvinnan.
Jessica har en sån närvaro som skådespelare, jag har allvarligt aldrig varit så facinerad av någon skådespelares prestation. Hon är magiskt! Det är något "Old-Hollywood-Star" över henne alltså.
Jag har youtubat henne för att se hur hon är i intevjuer likaså där; magiskt kroppsspråk, sån närvaro, "Old-Hollywood-star", humoristisk och skrattar. Så underbar. Vi vet nog inte så mycket om henne, men det märks att hon är stor och är en rollfigur för många skådespelare. Om inte American Horror Story lockar med sin story så kan jag lova att Jessica Lange som spelar Constance Langdon i serien kommer få dig att fortsätta att titta på serien. Hon är verkligen grym! En äkta stjärna!Bara njuuut, det jag gör.


The one and Only - Jessica Lange.









1 kommentar:

  1. låter som en härlig inspirationskälla!
    och vacker var hon! :D

    SvaraRadera