lördag 19 februari 2011

Rebecca om lockiga, lurviga kakben, eller?





Hej och Välkommen!

Tack igen, för alla sorters kommentarer!

Tänkte börja med att säga att jag vaknade i natt av ett ”strålkastarljus” och sömnigt gnuggade jag sömnen ur ögonen för att förstå vad det var men sen kunde konstatera att det var månen. Jag väckte Simon och sa att han skulle titta ut mot fönstret. Han blev fascinerad. Jag sa att det var fullmåne. Simon svarade genom att säga – det är nu varulvarna kommer förvandla sig. Lagom yrvakna så fortsätter Simon – Ja dom är lika lurviga som dina ben! Jag stannar upp i den mysiga stämningen som varit och vänder mig om och spelar tillbaka det han nyss sagt i huvudet. Kanske var jag för trött ställa honom mot väggen och putta honom ur sängen eller så visste jag att han hade helt rätt. För mitt svar blev –Mmm..

Tänkte att jag skulle dela med mig av min mittenbena och lockar som jag gjorde igår när jag inte har något att göra och även kakor som jag skulle göra allt för att smaka.

Håret har blivit längre. Det växer som ogräs och det är ganska kul att platta, locka och göra roliga uppsättningar, tyvärr är jag inte duktig på att sätta upp håret i fina knuttar så det slutar alltid med en klassiker – hästsvansen. Men igår så lät jag håret vara i princip. Jag lockade håret som är närmast ansiktet ut och sedan lockade jag in resten av håret. Lockar ut = använder andra hållet av locktången. I håret använder jag mig av Gliss, Anit-frizz-serum i längderna och sen L’oreal, thermo repair som gör håret lent och beskyddar håret och det luktar himmelskt.


Kakorna som jag ska leta rätt på! Jag har hört att dom ska sälja dom på Waynes coffee. Dom kallas för Macarons. Sötaste kakorna och man blir ju så glad över att se dom! Det är olika fyllningar och är gjorda på mandel och ägg. Pastellfärgade biskvier och som ni säkert har sett i Gossip girl, dessa kakor är väldigt inne nu en liten sån där "fashion-cookie". En sådan skulle inte jag säga nej till en sådan med en kopp java. Man kan tydligen även göra dom själva, ett senare projekt jag hoppas kunna göra med mina vänner när vi alla ses. Tänk när vi sitter ute i vårsolen och med våra hemmagjorda Macarons och kaffe ifrån termosen. Det ser jag framför mig. Längtar!

Tack för titten! Kommentera gärna!
R

4 kommentarer:

  1. Du e visst dukti på håruppsättningar! Mycke bättre än mig. Du kan få träna på mitt hår om du vill ;)

    SvaraRadera
  2. underbart med ett gott skratt som du alltid lyckas frambringa med ditt klockrena målande skrivspråk.
    tack becca :)

    SvaraRadera
  3. Alexandra Sjöström20 februari 2011 kl. 12:13

    Macarons åt jag i Frankrike. Det fanns affärer som bara sålde sådana. Det fanns ett 50-tal olika smaker. Supergoda! :)

    SvaraRadera
  4. Gjorde egna macarons i veckan, o dem blev himla populära! wooop!

    SvaraRadera