söndag 20 februari 2011

Rebecca om tickade solglasögon av plast

Hej och välkommen!


Tack återigen för kommentarerna!

Rebeccas förord:
Min dag började inte som jag hade velat. Jag brukar börja dagen med en kopp bryggkaffe för att sen orka med dagens alla former. Så jag hällde i vattnet i kaffebryggaren och måttade upp kaffet och tryckte på On- knappen. Satte mig vid skrivbordet för att göra lite daglig ”research” för min nya blogg. Gick sedan tillbaka för hälla upp mitt nybryggda kaffe men inget hade hänt. Jag förstod inte. Jag kollade om vattnet och kaffet var i och om on-knappen var på. Allt var rätt. Jag vände nästan upp och ner på bryggaren för at ta itu med felet och det var nästan att jag googlade ”fel på min bryggare-vatten i-kaffe i-on knappen på, vad är då fel?” Efter nästan 10 minuter letande på vad som kunde vara fel med min bryggare, hittade jag en lång svart sak, långsamt följde jag den och kom fram till slutet av änden, änden man ska sätta i eluttaget, änden som man kallar Sladd, för att något ska fungera så måste man ha elektricitet i alla fall när de kommer till min kaffebryggare. Nu undrar du nog om det var första gången jag gjort kaffe. Haha, ja man kan ju undra.

Jag tänkte att jag skulle presentera en sida jag känner att jag kommer handla lite ifrån. Snart är våren här, fast det är svårt och tro. Solen kommer snart och hälsar på och då är det dags att vara beredd! Just nu är jakten att hitta coola, udda, unika solglasögon! Jag bryr mig inte att följa modet som ett schema, mode tycker jag handlar om att skapa en egen stil i det som redan finns. Så jag kommer köra på nån av dessa brillor i vår och sommar, har tröttat på dom där hel bruna och svarta solglasögonen! Här är hemsidan: Klicka här!

Jag har även hittat klockor men jag inte kunnat bestämma mig för vilken, men nån blir det i alla fall! Jag tycker det kan vara snyggt att bryta av med en klocka, armband eller ett par solglasögon som är lite ”plastiga”. Det handlar om man mixa snyggt. Jag skulle faktiskt vilja ha en ”plastig” hår snodd när jag har en knut i håret. Lägger ut bilder på dom jag fastnat mest för. Vad tycker du? Gillar du en plastig-retro känsla eller är du helt anti, berätta!

Tack för titten! Kommentera mer än gärna!

R




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar