lördag 15 december 2012

Rebecca om paus i pluggandet


Hej och välkommen!

Har suttit hemma hela dagen och skrivit i mitt projekt som ska lämnas in imorgon kväll.
Igår tog jag och Simon faktiskt en dag ledigt. Vi gjorde klart våra julkort, handlade, kollade på Harry Potter (hann faktiskt med två filmer), tog en lite whisky och njöt av varandras sällskap.

Vaknade idag och kom på att det var den 15:e December. Alltså vår Årsdag. Ja, vi är väl inte så duktiga på de där med att fira men det gör inget faktiskt för jag tycker att vi gör speciella saker för varann annars ändå. Så det behövs inte vara resturang middagar, presenter eller "Jag älskar dig hundra gånger.. tycker det isf skulle bli speciellare om man gjorde de på en random dag ist. Men.. jag säger inte att det är något fel med att fira på det sättet Nej nej.. tvärtom. Det är ju hur underbart som helst :) Man är ju så olika när det kommer till sådant. Jag är nöjd om han finns här.
Idag är det alltså 7år sedan vi blev ett par. Jag hade fyllt 16 och Simon 18. Så små och ganska så olika. Jag levde efter mottot "Man lever bara en gång........ Efterfest! - typ! 
Medans Simon tänkte efter innan han gjorde något. - typ!
Olikheten har visat sig vara bra. Simon har taggat ner mig liten medans jag har taggat upp honom lite;)
Ikväll blir det ett spontan besök på bion - Hobbit! Som jag har längtat. Ojojoj!

Jag har nu mitt lilla arbetsrum inne i köket. Det är för att jag trivs här inne med hyacinten, julbelysningen och adventsljusen. Mysigt.

Nähe, nu ska jag fortsätta skriva mitt projekt och sen hinna med ett skumbad. 
Hoppas Du mår Bra. Och Du som läser detta, jag är ganska säker på att jag saknar dig.
Men vi kanske till och med ses snart.
Tack för titten, kommentera gärna och Välkommen åter!
Rebecca


2 kommentarer:

  1. Årsdagar är fantastiska och är värda att fira men självklart på sitt eget vis :) GRATTIS IGEN!!


    gud va jag saknar dig!! och snaaart ses vi min vän!!

    SvaraRadera