tisdag 8 maj 2012

Rebecca om att tillägna Hemmet


ett försök till en hotell-bäddning.
innan utgång i lördags.



Hej och välkommen!


Har inte varit så tillgänglig här på bloggen på ett tag. Ibland fastnar man i annat. Som tex så har jag målat, gjort lite skolarbete, jag har försökt ändra badrummet, tvättat.. ni vet de gamla vanliga. 
Visst är det härligt att komma innanför dörren, kasta nycklarna i skålen, slänga av sig jackan och ge en puss till den man älskar. Även om han ska gå när man kommer hem. Vi har lite olika scheman han och jag. Men så ses vi till kvällen. Morgonkaffe och radio på morgonen. Det är fint det. Jag trivs.
Igår var det fullt upp här hemma, det var då lite kakeldekorer kom upp på väggen inne badrummet, Tack klorin för att du gör världens äckligaste badrum rent. (inte för att vi är äckliga av oss men det behövs Verkligen total renoveras där inne, kan tänka mig att det har varit likadant sen det byggdes.) Men man tagger vad man haver så länge, man får göra det bästa av situationen. Det blev rött kakeldekor och nya röda badhandukar. (bilder kommer senare) Gjorde som min syster och satte upp dom lite random, annars är det så lätt att få "köks-feeling" om sätter dom som ett exakt mönster. (tycker jag iallafall)


Sedan sprang jag upp och ner från tvättstugan - eller "tvätt-horror-story" som jag kallar den. Om ni har sett serien American Horror Story så påminner källaren i serien om vår tvättstuga. Fy. 
Ibland är det helt enkelt bara skönt att få gå runt och lulla lite hemma. Gå och plocka och pyssla. Jag Försökte bädda vår säng som man gör på hotell men tusan vad svart det ska vara då! 
Längar till vår dubbelsäng då blir det till att lägga pengar på att få till den perfekta bäddningen. 


Som du märker är detta inlägg tillägnat "hemmet". Borta bra men hemma bäst.
Nä nu ska jag dricka upp mitt kaffe, så hörs vi snart igen!


Tack för titten, kommentera gärna och välkommen åter!
Rebecca

2 kommentarer: