söndag 15 april 2012

Rebecca om drama i vardagen och en såld tavla




Ibland kan det bli mycket drama i sin vardag.

Detta är tavlan jag har sålt:)

Detta är inspirationen av min tavla. 

Hej och välkommen!

Kul att du ville kika in hos mig. Även om det är snabbvisit så är det skoj:)
Tyvärr har jag inget att bjuda på mer än ett inlägg.
Igår var en fullspäckad dag. Vi var på second hand.. Igen..
Jag, Simon, Arvid och hans syster Linda.

Sedan att vi oss på ett litet mysigt fik, precis i min smak. ”Chez madame
Där satt blandanat ”idol-Cissi” om ni minns henne. Hon går nämligen samma utbildning som jag fast ett år under. Ganska kul att det är jag och Elin som vet vilka alla ”kändisar” är. Vi stöter på dom titt som tätt- är det inte Björn Gustavsson är det Per Andersson, eller Robin Paulsson, Peter Dalle, ja ni fattar.
Hur som helst alla satt där och hade det gött i solen, Alla var glada och trevliga, härlig stämning. Just då stiger det ut två män ur en taxibil lite längre ner på gatan. Som skriker - Sieg Heil! Och stänger taxibilen om sig. Sen skriker han något mot oss som sitter i vid fiket, han gå in i en byggnad nära där han gick av! Vi börjar titta på varandra och alla ser frågandes ut. Sen efter en stund är man inne i sitt kaffe och samtal igen. Men då kastas det ut en spritflaska ifrån ett fönster ner på gatan där han gick av och han skriker något. Det dröjer ingen lång stund förens en ny flaska kastas ut ifrån hans fönster. Då ser man på folk att något måste göras, ett gäng ringer till polisen ett annat gäng vinkar till bilar som kör på glassplittret. Då stannar det en vit bil precis under hans fönster där det ligger massor av skärvor. Jag går fram och talar om för mannen i bilen att det är en kille som kastar glasflaskor ut från hans fönster och att han borde inte stå där. Han ser en chockad min och sätter gasen i botten. Jag går tillbaka till fiket där jag får en mini-applåd av folket som sitter där och jag hör röster säga- Bra jobbat! Dagens gärning!
Då blir man glad, haha! Polisen kommer efter en stund och går in i huset, sedan kommer förstärkning, en till bil. När man sitter där tror man att de ska gripa honom men slutet på denna historia är faktiskt den att polisen kom ut och åkte sedan iväg. Utan någon man som kastat ut glasflaskor ut på öppen gatan och skrikit –Sieg Heil!
Vad är ett brott då? Undrar jag. Fattar ingenting. Man kan tydligen bete sig hur som helst mot folk. Utan något ”straff”. Jag blir faktiskt sjukt irriterad på det. Varför skulle polisen ens kommit då? Åhh.
Hoppas han fick riktigt fett med böter!!

Men nu till något helt annat. Jag har sålt min första tavla. Känslan är obeskrivlig. Det känns så himla kul att någon vill ha min tavla.
Detta kommer jag leva på länge.

Tavlan jag ritade är inspirerad ifrån Sjäva bilden är inspirerad av en Louis Vuitton kampanj. Den kallas "fashion flash".
Det är vår-modet. Och det är en runway där alla modellerna börjar med att sitta på "häst- karusell".
Här kommer länken om ni ville se hur det såg ut.
Louis Vuitton – Fashion flash


Tack för titten, kommentera gärna och välkommen åter!
Rebecca

4 kommentarer:

  1. Du är så jäkla bra! Borde finnas mera människor som dig! En bra medmänniska!

    SvaraRadera
  2. ps. Han fick säkert en böter av polisen.

    SvaraRadera
  3. bEcca till undsättning! sjukt bra!! :)men vilken IQbefriad idiot!!
    trött man blir!!

    och... vilken fiiiin tavla!!! vem köpte den? kompis/random?



    KRAM

    SvaraRadera