söndag 18 mars 2012

Rebecca om igår, idag och senare i nordiskstil

ett vedträ?

närbild på min fina lykta.


tanken är att det än dag blir ett tydligare nordiskt hem. men man tar vad man haver;)
here is where the magic happens

Välkommen!

Hej och välkommen!

Jag säger God morgon fast min kl.11.09 J
Igår kom lite fint folk till Kristianstadsgatan och det var mycket trevligt! Jonas ifrån Royal Republic, en god vän till oss.Kristin och Johan kom hit och drack lite vin och gjorde kvällen rolig. Sen bjöd Simon Arvid ifrån Isak Strand och senare ute på Möllan träffande vi även sångaren i bandet Isak. Stefan och Christian introducerade en ny ordlek som var väldigt kul. Senare gick vi till Möllan där vi fortsatte kvällen.
En super trevlig kväll med skratt! Kan inte bli bättre. Tack Alla!

Vi börjar få iordning på lägenheten här och det känns helt underbart att bo tillsammans. Det är inte så stort men de räcker för oss båda just nu. Vi har sökt större men inte hittat något klockrent än. Vi båda är ganska kräsna studenter när det kommer till lägenhets letande. Men det är ändå ganska bra för vi tar inget bara för att vi ska ha något. Det ska kännas rätt som allt annat i livet.

Jag har hittat en fantastisk lykta. Jag har blivit kär i en Nordisk inredningsstil. Gärna lite kallt, olika träslag, betong, skinnplädar, kofäll, dalahäst, glas i alla dess former som får stå i fönstret och skapa mys med solstrålarna som tittar in. I denna ”kalla” vill jag ha ljus som en värmande del i stilen. Det finns mycket att ändra men just nu får man ta vad man haver. Mitt senaste köp var en ljuslykta som ser ut som ett vedträ, älskar den. Underbar!
Vad skulle du kalla din stil där hemma, vad är dina ”cravings” till ditt hem? Berätta, det är så intressant att höra!

Tack för titten, kommentera gärna och välkommen åter!
Rebecca Augustsson

1 kommentar: