söndag 18 mars 2012

Rebecca om den efterlängtade boken





Hej och välkommen!
Jag vet inte om du minns att jag för några blogginlägg sedan, sa att jag beställt en bok.
En vuxen/barn-bok.


Anden, Döden och Tulpanen
Den är min nu. Jag älskar den. Den är på några få sidor. Enkel men ett stort budskap.
Tycker om när man hittar sådana små saker som har en stor betydelse för en.
Det är en fin historia om en And som plötsligt möter Döden. Anden blir väl lite sorgen när hon får veta
att döden har kommit för att hämta henne.  
Döden och Anden börjar lära känna varandra under ett par veckor och blir bra vänner.
Tills Anden blir lite frusen och trött..


Ur boken när anden har slutat andas.
"Han rättade till några tilltrasslade fjädrar och bar henne till den stora
floden. Där lade han henne varsamt i vattnet och gav henne en försiktig knuff.
Han såg efter henne en lång stund. När han inte längre kunde följa henne med blicken kände sig Döden
nästan lite sorgsen. Men så var ju livet."


Den är sorglig och samtidigt så himla fin.
Den betyder mycket för mig eftersom jag funderat mycket på just Döden.
Vad händer? Blir man ensam? 
Det har varit många frågor. Tycker denna bok är en symbol för mig att döden kanske inte är så hemsk.
Att den faktiskt blir Din vän.
Tack för titten, kommentera gärna och välkommen åter!
Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar