onsdag 31 augusti 2011

Rebecca om gårdagens cruella och musik



Ida och Elin<3

Sara<3

Till Folkets park

Jazz

Fart i Hatten
Wordfeud

Moriskan


Hej och Välkommen!
Igår kan jag ärligt säga att jag Inte ser framemot denna termin. ”Cruella devil” som jag kallar henne på bloggen, skrämmer mig. Vilken människa som brinner för sitt jobb och sitter på sommaren och kollar kursvärderingar som vi elever har skrivit men ändå inte tar till sig något av det och förbättrar. –”Kommer jag ändra något av detta?– Nej” Nämen varför är det så viktigt att skriva dessa kursvärderingar då. SUCK. Tur att jag har sådana fina klasskompisar. Oj, vad jag är glada i er.

På kvällen kom förfrågan om jag skulle hänga med till Folkets Park. Vi gick till
Fart i hatten och lyssnade på go jazz, kändes lite som ”Karl-Bertil Jonssons Julafton-jazz musik” säger jag som inte kan så mycket jazz men jag får en himla bra känsla av att titta på Karl Bertil Jonsson varje jul och lyssna på låten som är med i den. Så för att göra denna förklaring kort så hade jag en bra känsla. Host. När vi var klara där gick vi till Moriskan, där tog jag en latte, Simon en guinness och Jonnie ett glas vin. Där satt vi och snackade. Riktigt mysigt ställe! Dit kommer jag ta med mig mina vänner när de kommer och hälsar på.

Drygt om en vecka åker jag till Rom! Yay!

Kommentera gärna! Tack för titten!


Rebecca Augustsson


3 kommentarer:

  1. Allt låter så höstmysigt i din blogg! :)
    Åhhh,jag är avundsjuk att ni ska åka till Rom..! Du passar nog in där som väskan på armen!
    KOMMER GÅ SKITBRA I HÖST!!!! Tro på dig själv och stressa inte upp dig! Ta en sak i taget och utgå från det! Du är kickass!

    SvaraRadera
  2. rooooom!!! UNDERBART!!!! kommer passa dig som handen i handsken!!

    SvaraRadera
  3. Ey brauden. Jag vill inte vara någon slags jävla språkpolis.


    Men nu är jag det. Hon heter Cruella, inte Curella :P

    SvaraRadera