lördag 22 september 2012

Rebecca om nostalgi och musiken






Hej och välkommen!

Ni som känner mig Vet att jag Älskar P!nk.
Jag minns det som igår när jag för första gången lyssnade på henne. Det var jag och Louise Tern. Vi började tidigt Louise och jag att dela med sig av musik. Men det var Louise som visade mig P!nk. Vi gick in till hennes storebrors Patriks rum och satte oss vid hans dator och lyssnade på 
"Let's the party started". Jag fastnade Direkt på rösten och den kaxiga attityden hon hade. Jag minns även att vi sa att hon kommer bli stor. Vid denna tid visade även Louise Nickelback för mig. Jag fastande även för dom. 
Vi repeatade musikvideon "How you remind me"med Nickelback, "Bad" med Michael Jackson och "Fat" med Weird Al Yankovic. Och höjdaren "Mahna Mahnam" med Muppet show.
Dessa som jag nämnt är nostalgi. Detta var tiden då man upptäckte musik på ett annat sätt, man upptäckte att det fanns något till sig. Inte längre att mamma eller pappa satt på en skiva och sa att det var bra. Nu tycker jag i och för sig att dom båda har bra musiksmak. Men ni fattar. 
Idag gillar jag fortfarande Hesa röster, rock, kaxigt, massa elgitarrer. Det var vid denna tid jag kom på att det är Jag. Det är det som är lite roligt att tänka på. Jag är fortfarande ett stort fan av P!nk men inte av hennes nya skiva som kom ut i Onsdags. Det är knappt en låt som faller i min smak.
Hon har blivit alldeles för mycket radio precis som Nickelback. Det är synd. 

En helt okej låt på hennes nya skiva heter "The Great Escape". Den gillar jag. Den kan ni ju lyssna på de andra är bara massa kraffs, enligt mitt tycke. Jag gillade när hon hade med "rent rock", det var lite mer enkelt och sen gjorde hennes röst allt. Behöves inte 100 olika slingor fjol eller syntar. 

Men men. Nu vet ni de. Tack Tern för att vi har haft våra knasiga musikvideo dagar. Att du introducerat musik för mig och introducerar fortfarande. 

Nu vet jag ju inte om Louise lever, eftersom hon är in murad innanför scanias murar. ;)
Hoppas du mår bra, haha. 

Tack för titten, kommentera gärna och välkommen åter!
Rebecca


1 kommentar:

  1. jag lever!! fast det är knappt.. presentationen är på imån. Sen, S L U T !

    och vilket UNDERBART inlägg!

    jag har exakt samma grej, jag fullkomligt älskar nostagitripper. jag hade inte ord på det innan detta inlägg, men jag vet känslan! känslan när man upptäckte en låt i samband med den specifika stunden och sinnesstämningen.

    Du har inspekterar mig massor vad det gäller musik. jag är glad för vårt delade konto, det är lite som att få rolig post så som vykort och h&mkataloger, att gå in och se vad du lagt i listan och bara lyssna. sååee Keep em' coming :)

    SvaraRadera