söndag 23 september 2012

Rebecca om mysiga Skanör och en färdig skriven låt



En jätte fin kyrka!

Hej och Välkommen!

Idag har jag haft en mysig söndag med pojkvän och vänner. Vi har haft bil under denna helg så idag åkte vi till Skanör. Typ 20min utanför Malmö - Jätte mysigt! Vi kände för att ta en liten höst-tripp. Lucnha på något mysigt ställe. Så himla fint i Skanör! Varför inte skaffa sig ett hus Där en vacker dag?
Massa fint gamla hus. Tegel hus i olika färger och fina putshus. Så himla fint.

Igår skrev jag en låt, både text och musik. Det var Läääänge sedan. Men jag började skriva en text för några år sedan. Ett tag efter morfar dog. Det var en text som dök upp i mitt huvud. Och jag kände att jag skrev om mig själv. Hur jag kände mig, hur liten jag kände mig i en stor värld. Den ska snart spelas in. Så jag vill inte berätta så mycket om den än. Men den är in progress;) Jag spelade in den på datorn då simon var ute och spelade på bröllop igår. Med mitt halv taskiga gitarrspelade och med min ouppvärmda röst så fick jag ändå till det. Nu ska simon hjälpa mig med själva musiken. Så det blir perfekt. hehe. Igår var det verkligen en ikväll som jag plötsligt bara hade en massa text jag ville få ur mig och jag fortsatte med texten som jag började skriva för några år sedan. och den blev klar! Känns himla underbart, att äntligen känna att man har gjort något klart. Texten är skriven och musiken. Nu ska den bara putsas. Har du fått någon plötslig tanke - De här ska jag göra nu!! och sen bara händer de, ideérna flödar och allt känns toppen, resultatet blir bra! Berätta!
För mig händer de ofta med det är sällan det blir bra liksom, haha! Tycker man kommer på en sån jävla kanon idé men sen rinner ut ur sanden...

Längtar till nästa helg då jag beger mig till Göteborg där vi blir ett samlat gäng. Mitt gäng.
De finaste. Love. Längar!

Tack för titten, kommentera gärna och välkommen åter!
Rebecca


4 kommentarer:

  1. Spännande med din låt!! väntar med spänning!!
    vi ska ha en sååå sjukt bra helg vännen min!!! alex har tom bakat! ;D

    SvaraRadera
  2. Åh,så mysigt! Känns som Baskemölla/simrishamn! :)
    Haha, jag har bakat! :) Ska bli så kul!

    SvaraRadera
  3. Känns som Baskemölla "vindar"! Så mysigt!
    Ja,jag har bakat! Det ska bli såå kul!!

    SvaraRadera
  4. Förresten var låten hur fin som helst! se till att spela in den!

    SvaraRadera