fredag 30 mars 2012

Rebecca om Älskvärda saker


En av mammas fina lappar som man fått. Så fint!

Mitt fina nagellack

Mitt underbara påslakan.
Hej och välkommen!


Tänkte bara dela med mig av mitt Älskade nagellack ifrån "KIKO" ett italienskt märke. Som jag köpte när jag var i Rom. (det var dock inte det ända jag köpte av KIKO) Älskar det märket!
Super snyggt och det är Så Rebecca! Älskar neutralt som bas sen piffa upp med någon färg. (det gäller till allt faktiskt)
Ska även dela med mig av ett ny inköpt påslakan. Älskar mönstret och färgerna. Kommer passa perfekt här hemma hos oss. 


Idag har jag även skickat iväg lite påskkort och ett påsk-"paket" till Mamma. Fyllde det med hennes favorit Kropps lotion från Yves rocher, några färgglada smörknivar ifrån Lagerhouse och såklart ett fint påskkort. Tror hon kommer bli glad då det alltid är hon som skickar sådan paket till mig och Alex och fyller dom med behövliga saker, lite skojiga grejer och några fina rader som hon skrivit. Så jag tyckte minsann att det var min tur att visa uppskatting. Och det är sånt jag vill göra för mina barn när den dagen kommer. Jag och Alex har växt upp med att mamma Alltid skickade med en lapp i vår matsäck när vi skulle nånstanns med skolan, kyrkan eller resa bort några dagar. På lappen kunde stå tex) "Hej då lilla Becca, ha det så bra och ha så roligt, Var rädd om dig // Kramar Mamma"
Till Alla hjärtans dag, påsk, halloween och Julen kan man oftas förvänta sig ett litet paket eller ett kort.
Jag minns när jag skulle flytta till Stockholm hade hon packat ner lite mat till mig på bussresan upp och hade skrivit ett litet fint brev. Det var svårt att hålla tårarna inne då. 
Det är något jag kommer ta med mig defivitivt till mina barn. Det blir så speciellt då. Det var många klasskompisar som också ville ha sådana lappar i sina matsäckar av sina föräldrar, minns jag. 
Hon är så fin min Mamma. Så jag tänkte att nu är det min tur att visa min uppskattning. 
Är det något du minns eller något du kommer föra med dig till dina barn?


Tack för titten! Kommentera gärna!
Rebecca


2 kommentarer:

  1. Fint av dig Becca :)

    En grej jag ska ta med mig från min mamma är att fira namnsdagar med en bakelse ;) hahah :)

    SvaraRadera
  2. vilken fin mamma du har! ;) det jag kommer ta med mig till mina barn som min mamma alltid gjorde när jag var liten.. sydde små tavlor till mig vid speciella tillfällen, en tavla varje år tom att jag fyllde 10 år samt vid konfirmation och student;) fina tavlor att spara resten av livet;)...måste dock lära mig sy först;) fin blogg du har;) kram / jossan

    SvaraRadera