söndag 26 februari 2012

Rebecca om garderobs fynd



Hej och välkommen!


Sitter och lyssnar på min förebild Laila Bagge Wahlgren som har varit Gästredaktör på Musikguiden i P3. Hon har berättat som sig själv och spelat bra musik. Hon inspirerar mig. Och så kan jag ju stolt säga att jag äger ett armband av RockBySweden. Så skulle jag inte tacka nej till hennes parfym - uppföljaren "Romantic". Jaja, skitsamma. 


Vad jag egentligen ville säga var;
Jag har fyndat en bok, en snygg bok. "Garderoben" av Christina Resare.
Jag tycker den är skit snygg. Älskar snygga böcker. Eftersom jag inte läser så mycket böcker så är jag mest inne på hur den ser ut. Klart man kan få för sig att läsa någon gång vart 100:nde år men jag är som sagt ingen läslus. 


Varför det blev den boken förutom att den är snygg, är för att jag tycker om garderober men mest deras
innehåll. Jag själv har aldrig varit duktig att hålla i ordning i mina garderober men när jag flyttade till min egna lägenhet så blev de lättare, framför allt hade jag mer plats. Min dröm, mångas dröm att ha en walking closet. Fast inte för uppenbar - den ska finnas där men inte vara för tydlig.
Jag vill kunna gömma mina tjocka tråkiga vinterkläder och låta mina favorit plagg synas. Så man blir pepp.
I denna bok finns ALLT. vad du ska tänka på ang. material, färgkombinationer, inredningen, garderobsformen, hur man ska ta hand om sina kläder på bästa sätt. Allt.


Boken ska få stå i ett ljust rum vid ett stort fönster och bara få vara snygg,that's the way i like it.
Något du har cravings for?


Tack för titten!

1 kommentar:

  1. uuhh i like ordning och reda! organisation! :)

    and i like din blogg också. alltid lika roligt att läsa! keep it up.

    kram till dig becca.

    SvaraRadera