måndag 26 september 2011

Rebecca om hösten och allt vad det innebär








Hej och Välkommen!

Nu är hösten tillbaka Zkåne och på nått sätt är jag också tillbaka.
Just nu trivs jag som bäst i min årstid.
Te har aldrig smakat bättre och en filt om sig har nog heller aldrig värmt mig så mycket som den gör nu.
Faktiskt så kan jag känna en slags frihet på ett plan men ändå kommer man inte ifrån sitt ”höst-depp” som jag och Ida kallar det.
Kan det ha med att allt blir mörkare och kallare och stress i skolan. Jag har den tendensen att tycka att jag är ganska så ensam, just på hösten, varför det vet jag inte. Man blir nog ganska nedstämd när allt blir lite mörkare ute.

Jag saknar min Morfar, Varje dag. Hela tiden.
Jag berättade för mamma för några dagar sedan att jag känner att jag börjar hitta mig själv igen och att hon inte ska vara orolig. Att jag inte heller har lika lätt att bryta ihop och falla i gråt. Men tårarna är inte långt borta för det, men jag känner att den ”vissna blomman” som funnits inom mig har börjat få skott, och är snart den blomman jag kände.

Jag är så tacksam för alla fina vänner jag har som är den stora förtjänsten att jag har hittat tillbaka till mig själv. Tack, för att ni står ut med mig och mitt allt.
Tack!
Tack för titten, kommentera gärna!
Rebecca Augustsson

3 kommentarer:

  1. Det är skönt att vi har kategoriserat vår höst-känsla till höst-depp! Vi klarar det, fina! Sålänge vi impulsar saker och har ett leende på läpparna!

    SvaraRadera
  2. hösten är för härlig!! men visst känns det lite vemodigt! speciellt på gråa höstdagar...man kan lätt känna sig lite ensam (men då finns jag ett telefonsamtal bort babe!!) men finns det något bättre än att dricka the och titta på film när det höststormar ute? ;)
    förstår att du saknar din fiiina morfar, men jag tror VERKLIGEN att han finns hos dig varje sekund! och det kommer han alltid göra! <3

    jag är tacksam att jag har dig!!!
    puss
    /billy

    SvaraRadera
  3. Äntligen är hösten här! TACK,för den höstiga helgen! :)

    SvaraRadera