söndag 28 augusti 2011

Rebecca hälsar dig välkommen till hennes nya Jag





Hej och Välkomna!

Vad jag har saknat dig. Saknar mig med?

Sitter nu här i mitt 25kvm till lägenhet, har tänt ljus och hällt upp mig en stor latte och nu sitter jag här igen. Tittar ut genom mitt gigantiska fönster och allt jag ser är löv och hustak. Jag väntar på ett paket som snart ska komma till mig det är en sängkappa som jag har velat ha så länge och så fick jag en kofäll av min Far men tyvärr passade den inte i min lägenhet men jag ska nog ha den en liten stund för jag har lovat Simon att få ha den i sin nya lägenhet. Jag har fått en växt som nu står i mitt fönster, lovat mamma att inte döda den men Vi alla vet nog hur de kommer att gå. Stackars mina barn när den tiden kommer. Jag kan se mamma säga till mig: ”Rebecca..och så försök att inte döda dom! Dom behöver kärlek och näring.”
Haha, nä men vad hemskt, skämt å sido.
Snart ska jag påbörja en tavla. Jag ska göra ett porträtt på August Strindberg i svart akrylfärg på en canvas tavla. Såg det i en inredningstidning som jag har glassat mig i hela sommaren. Jag har en vision på hur mitt hem kommer att se ut och jag börjar sakta men säkert hitta mina pusselbitar till mitt dröm hem. Jag vill ha grova möbler, lite fransk 1700-tal med en modern touch men OBS!! (INGET LANTLIGT det är lika tråkig som en mammabloggare utan barn eller att få en kölapp utan nummer eller att vara själv full i ett sällskap! Det är dålig fantasi och bara hoppas på att färgen vit ska lösa alla problem, tyvärr ser jag inte det som en utmaning, sorry. Så nu har jag spytt lite på Lantligt, sorry.).
Men smaken är som baken- Delad!

Gamla Rebecca som har blivit mer kortklippt och vad jag trivs i de, Tack fina Louise Tern för att man får ta del av din gåva till att fixa och styla. Jag ska ”våga mer Mode” är mitt motto nu. Nu blir de markerade ögonbryn, mixa och blanda! Köpte ett par höga jeans shorts igår på BikBok. Love them! Bild kommer inom kort.

Då tackar jag för mig så länge.
Det blir mer uppdateringar nu när jag är tillbaka till min skrivbord.

Kommentera gärna! Tack för titten!
Rebecca Augustsson


3 kommentarer:

  1. jihooo! bloggen ä igång igen!! PEPP!!!

    SvaraRadera
  2. Lantligt...jaaaa,vi har som alla andra! vitt på vitt? tråkigt! Sätt lite färg och din egna personliga touch i hemmet istället!
    Bra skrivet!

    SvaraRadera
  3. du har så rätt, lantligt är booring. därför gottar jag mig i mina turkosa gardiner i mitt bruna rum :) tänk, hade ju aldrig anat att inredning skulle bli intressant nånåsin, när man var barn, men det är sjukt kul!

    fy tusan vad bra du passar i din frisyr, glad att vi vågade :9 vackra människa, hade nästan gett min tröja för du passar så bra i den om det nu inte vore för att den är så go ;)

    det ska bli kul att följa ditt liv i höst, så fortsätt i detta spår! planerar en tripp till malmö inom kort, vi får prata om det. love you

    SvaraRadera